Skönt med sol!

Ja, satt på balkongen en så där 45 min. Har den naturligtvis på södersidan. Inte ett moln på himlen. Satt o lyssna på sportradion o det gör jag nu ochså. Till min glädje tog Örebro ledningen mot Gävle på bortaplan. Haginge gjorde målet! Bara dom nu inte lägger sig för mycket på försvar. Örebro har ju ändrat sitt spel den här säsongen, mer längs marken.  Tränaren ,finnen Sixten Boström verkar tro på det. Hammarby håller när det är 4 min kvar 0-0 mot Kalmar med i princip 9 man. Tilläggstid nu i Gävle, fortfarande 1-0 till Örebro.
                                 Tittat lite på tidningar på nätet, inga stora nyheter idag tycker jag. Det står mycket om sjuksköterskestrejken som träder i kraft i morgon. Det är ju mycket svårt läge, för får sjuksköterskorna mer i % än andra grupper i samhället så vill dom ha mer. Alltså det här med sjuksköterskelönerna är ju dåligt skött sen "tidernas begynnelse". Att förhandla i "Florence Nigthinggale anda" går ju inte om man skall hänga med i utvecklingen. Förr var det ju liksom ett kall för kvinnorna, det har vi sjuksköterskor fått lida för i alla tider o förmodligen andra grupper inom sjukvården. Att nu begära tusentals kronor mer i månaden, det går ju inte det säger sig självt. Ja, gamla "synder"  o kvinnodominerat yrke ligger i fatet o svaga förhandlare naturligtvis! Det är vad jag tycker!
                     Örebro vann med 1-0!! Nä, nu skall jag o se på Man. City - Porthmouth på Canal +!
                  
                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0