Vårmarknad i strålande sol

346465-237
Lättstädade o sen begav jag mig ner i centrum. Parkeringsplatserna fulla o mycket bilar. Gick ner i hamnen, ledde cykeln, för att cykla var inte  ingen ide. Gick över bron med dess stånd på båda sidor, vek av till vänsrer och cyklade sen vidare på cykelvägen mot Stjärnsund till dppingstället lite längre bort. Där simmade ett par men inget bo syntes! Sen cyklade jag tillbaks till den lilla kiosken innan bron där båtar bunkrar o där man kan ta sig en kopp kaffe eller en glass. Det blev det sistnämnda. Pratade ochså en stund med innehaverskan innan jag gick vidare till andra sidan av hamnen där jag tog detta foto. Ja, vad säger man, tingel-tangel, livremmar, strumpor, godis, plånböcker, dansbandsmusik, rökt fisk, tee-shirts, kalsonger, tivoli, våfflor, tele2, korv, billiga verktyg, universalmedel. tivoli m.m. + inte minst stressade människor. Försökte  framkalla en inre bild av en marknad på Gustav Vasas tid då byteshandeln av skinn o kreatur var livsnödvändigt! Ja, vad säger man i egentligen!? Nä jag gav attan i marknaden o cykla mor hembyggdsparken via strandpromenaden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0