Vilken skillnad på miljö!

346465-238
Jaa, då kom jag upp till hembygdsparken. Vädret var precis lika bra där och vad jag visste var att Klockargården var öppen sen ett par veckor. Där gick jag  in, var rätt så mycket folk. Beställde en dagens, skinkstek med ris eller potatis. Hade solglasögonen på, så jag tog fiskpudding ochså, trodde det var gratinerad potatis. men det gick ner de med! Vid bordet satt en man som förklarade att han inte tyckte om sommaren i Askersund, vintern var mycket bättre för då var det mindre folk. Jag höll på att säga att då skulle han varit i Simrishamn på sommaren men var o en får ju tycka som den vill. Med den natur som finns i o runt Askersund så skulle  Kommunen kunna locka hit mycket mer folk på sommaren, det hade alla tjänat på! Sen kom ett par damer o satte sig vid bordet. Den ena damen var förvånad över hur billiga huspriserna var i  kommunen. Jag pratade om att jag tror att  det är dubbelt så dyrt att bo i S-hamn t.ex i en ordinär villa! Sen pratade vi om Angela Merkel men inte om hennes dekoltage. Ja, sen cyklade jag hemåt, stannade o tog fotot från en av de  de högsta punktena(stort stenblock typ) i hembyggdsparken mot sjön o strandpromenaden. Väl hemma behövde jag ju inte tänka på maten utan gick ut på balkongen o sola lite mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0