Inte mycket skällande


Bra fart på rundan idag. O utskälld blev jag inte heller. På idrottsplatsen hade hundvänner slagit sig ner med massor av bilar, husvagnar, husbilar o hundar. Det är nämligen utställning o bedömningar av raser från länet eller kanske hela Sverige i Askersund nu i helgen. Tur med vädret verkar dom ochså ha för det kom bara några droppar på den timmen jag var ute. O när jag tittar ut genom fönstret så småstänker det nog bara.Idag
                                   Idag fick vi vår första Os-medalj. 23-åriga Emma Johansson från Sollefteå tog fullständigt otippad silver i damernas linjelopp på cykel. Sussane Ljungskog, som var vårt stor hopp, tog en dock ganska framskjuten placering. kanske har varit teamwork! Jag har tippat en 4-5 medaljer för Sverige, hoppas vi tar fler!
                                  Kalle Parakit har en sån där dag då han mest sitter o halvsover. Enda gången han ranta runt i buren var när jag bytte vatten. Får ju öppna luckan när jag byter mat o vatten!
                                 Ser i Na:S pappersupplaga att Mona Sahlin hållit sommartal. Bl.a. säger hon enligt TT: Regeringen pratar bara om att det är den internationella konjunkturen som har orsakat problemen och låtsas som om politiken här hemma faktiskt inte finns som en möjlighet. regeringen Reinfeldt kunde ha dragit nytta av,förstärkt och förlängt högkonjunkturen, sade honi sitt tal.
                                      
Kommentar: Mona Sahlin förnekar sig alldrig. Enligt Fredrik Reinfeldt(från TT) som ochså höll sommartal (i Vaxholm) är 3 paket redo att packas upp i höst för att lindra lågkonjunkturens verkningar. Mona Sahlins lobbyister tycker nog att hon skall förekomma det här genom illistiga kommentarer men det går inte jag på. Hade jag varit Mona Sahlin så hade jag sansat mig lite. Socialdemokraterna "skyllde" sina tillkortakommanden på lågkonjukturen när de hade makten och den infann sig. Förtidspensioneringarna ökade, folk fick gå utbildningar där dom t.ex. lärde sig o virka m.m.. Alla dom här AMS-utbildningarna o förtidspensioneringarna räknades ju inte in i arbetslöshetsstatistiken. Ja, det här med att kasta sten när man sitter i glashus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0