Kalledag i dag

Nu har Kalle fått en egen kategori, parakit  På torsdagar brukar jag  inte motionera, ibland städar jag. Men idag studerar jag Kalle. Suttit mycket i köket. Tvättmaskinen har varit igång, vattenkokaren har varit på liksom kaffekokaren . Radion har varit på relativt lågt men jag hör tydligt. Jag har ätit frukost o "smackat". Dessutom har jag pratat med Kalle. Vad har han gjort? Jo, suttit o sovit! I morse fick jag ge honom nytt vatten. In i buren genom luckan och ut med vattenbehållaren o in med färskt vatten. Då for han runt i buren men inte skräckslagen. Sen somna han igen. Nu vid 13-tiden har han ljudligt gett sig till känna men jag har visslat o sagt Kalle. Nu är det rent tyst. Som jag har sagt innan så tror jag ljuset har inverkan på fåglar o deras beteende. I dag har det varit grått o murrigt ute. Nu kallar han igen eller vad det är. Men jag går inte  till köket varje gång. Nån måtta får det va!
                                   Kalle fortsatte o vara slö. Ett tag fick jag tanken, han är väl inte sjuk? Ah, jag gick ut en runda o det var härligt. När jag kom hem var han fortfarande slö men rätt som det var ruskade han på sig o gick o åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0