Mer o mer hemtam!


Ja, Kalle Parakit är rolig att studera o det har jag haft tid med idag. har städat, mest dammsugit, I köket får jag städa mer än en gång i veckan för Kalle sprätter frö omkring sig så det smattrar  när man sitter vid köksbordet. Han är ju inte så gammal ännu så några ljud mer än skrin kommer det ju inte men jag pratar mycket med honom. Me än jag har gjort med nån annan av mina fåglar, tycker jag. Att ha honom i köket är ju en hit, för där är jag mycket
                                      Sen är det här, är Kalle en hane eller hona? Han som sålde den till mig i affären nedanför slottet i Örebro, ah, jag har glömt vad gatan hette, kunde inte se det ännu på fågeln för den var för ung. Allright , jag har namnet Kalla i reserv efter Charlotte om det skulle vara en hona! I morgon e.m. skall jag cykla norrut till en kompis. Då får inte Kalle-Kalla följa med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0