Det är nog mer än ett år sen!


Det här kortet är nästan taget för ett år sen, men det är nog ännu längre sen som jag såg den vita ankan för första gången. Då påstod folk att det var en albinoand men det var det ju inte
                         Det här med änder o anker är rätt faschinerande,ja större fåglar överhuvudtaget som andfåglar, kråkfåglar, rovfåglar, duvor m.m. Småfåglar har jag "kopplat" av, det går för fort! Det är klart dom vanligaste småfåglarna känner jag igen, som domherre, stare, koltrast, talgoxe m.fl.
                         En film  som jag har sett flera gånger på i TV är filmen om änderna mitt i Tokio. En fantastisk film där man kan följa änderna sen de var ungar med en fantastisk andhona till mamma. Det har ju bevisats att fåglar o djur överhuvudtaget är mycket klokare än vi tror och har mycket mer "mänskliga" egenskaper än vi tror. Detta är inte minst andhonan i filmen bevis för! Nu har det ju varit kallt på nätterna så "mina" änder o ankor(även gåsen) är försvunna från strandpromenaden. Antagligen har dom sökt sig ut på öppet vatten, ty isen ligger nu på viken.
                     Annars tar jag det lugnt,"växer o frodas"! Men det skall jag ordna upp efter alla helgerna!
  När det gäller v-75 så blev det inget. Annars har det setts både på deckare o sport i helgen. När det gäller fotbollen har Liverpool ryckt i engelska ligan. Ja, Kalla är inte med i Tour De Skie. Synd. hennes namne parakiten Kalla är tokig i paprika som mumsas så det står härliga till! Åpple är alls inte intressant nu för tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0