Farbror Bore o gumman Tö!


Det verkar nu som om gumman Tö fått övertaget igen, det regnar ute. i förmiddags var det kung Bore som regera i hembyggdsparken som denna vinterbild visar. Här i Askersund har det faktiskt varit några vinterdagar då och då sen i början av november. Har dokumenterat detta med kameran! Rundan idag gick bra, inte mycket folk ute men en av mina "snackebröder" prata jag med. Några djur såg jag inte, förutom änderna o dom städsevarande kråkfåglarna.

Sen kom jag till hamnen o där var ochså lite snö. Visst lyser det upp! Jag vill ha en snörik vinter! Pratade med "vår" vaktmästare vid hemkomsten som ansåg att det här pendlandet mellan  0 och plus var jobbigare o handskas med än en rejäl vinter!
                       Nu har jag varit o handlat. Innan dess fredagsbad o sen frukost som vanligt. Min idealvikt har jag återfått för jag ser att det sista året har den legat på mellan 83-84 kg. Idag vägde jag 83,6! Sen blir det ju till att titta på v-75 -programmet inför morgondagen! O i kväll är det På Spåret! Yieppi! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0