Isen håller!


Efter att förgäves fått kontakt med ett par nyfikna ekorrar på hembyggdsgården, som jag stod och tittade på och "tjattrade" med här om dan, fortsatte jag ner mot strandpromenaden och såg årets första pilkare gåendes på isen. I dag var det lite mildare i Askersund, ca 0 men vädret skall åter bli kallare i morgon, så mannen kan nog pilka många dar ännu!
                       Rundan gick alldeles utmärkt i dag, nema problema! Eftersom isen nu har lagt sig vid strandpromenaden har jag inte sett mina favoriter ankorna o änderna på flera dar. Hoppas dom har det bra!
                    När det gäller  nyårsfirandet med mina systrar, skjuts det upp och trettonhelgen firas i Hjo i stället. Detta beror på att min ena syster har blivit mormor igen efter  efter 8-9 år och kommer att åka till Göteborg o "stötta" upp sin yngre dotter(förstföderska) som hade en besvärlig förlossning! Vi får vara flexibla här i livet, trettonhelgen är väl inget fel på!
                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0