Snön försvinner sakta men säkert,tyvärr.


                                DAGENS SENSATION
 I morse ringde min son Martin o prata om att mellan  sex o sju i morse hade plötsligt datan o bordet på jobbet hoppat "omkring". Yrvaket tog jag emot meddelandet. Blev ochså lite nervös när jag hörde Martins röst. Hade det hänt klanen(bor i Simrishamn) något?  Inga verkar ha dött av människorna i södra Sverige efter vad jag förstår! Sist jag hörde talas om en jordbävning med anhöriga i närheten var från Hjo o av min mor eller systrarna. Den jordbävningen var i Skövde och ägde rum 1986 o var på 4,5 enl. richterskalan. Inte så långt ifrån dagens i styrka!
                           Dagens runda gick i långsam takt. halt väglag ännu på vissa ställen o snö kvar särskilt i hembyggdsparken trots blidväder. Fotot ovan är från baksidan på hembyggdsgården.

                Sen kom jag ner till strandpromenaden o tog detta fotot mot öster. Lite längre bort, snett bakom björken, ligger en badplats med sandstrand. Rundan gick väl skapligt idag i långsam takt. Inte nån av de skönaste jag gått. Fortfarande glattar man omkring rätt bra. Är bättre om det är minus. Strävare. Vaden har hämtat sig med hjälp av algesalsalva o massage!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0