Som i oktober ungefär


5 + ,blåsigt o en känsla av höst!  Ja, verkligen!  Inte tror man att det är julafton i övermorgon men så är det ju!  Vi går nu mot ljusare tider o det hörs ju bra. Stopp! Vad tänkte ni på? Vad menar han med det, ljusare tider? Jo, det går mot längre dagar o mindre mörker! Det andra ändrar sig väl, världen får  sanera sig!   
                     Såg en film om Cuba i går. Jaa, inte är kommunismen en lösning på dagens problem. Sen råka jag se en  snutt av ett program där man pratade om de Sovjetiska fånglägren efter andra världskrigen. Jag säger bara nazister eller kommunister, samma skrot o korn!
                     Helgen för övrigt var ju givande för en idrottsfantast. Ja, v-75 inte mycket, 50 kr. Men mitt kära Arsenel gjorde en heroisk match mot  serieledarna Liverpool, trots skada på Fabregas och utvisning på Abedayor, och spela1-1!
 Barcelona slog ett annat topplag Villareal med 2-1. skidor är roligt att se på, både nerför och på längden. Kalla var inte med, laddar för Tour de Skie som börjar på Annandagen, tror jag!  O Anja vann en tävling i kombination! Ja, räkna alldrig ut nån, journalister! Särskilt inte Anja Pärson!

                    Däremot är jag mycket bekymrad Tre Kronor, landslaget i ishockey!  Detta folkkära landslag är nu neddevalverat till 2 kronor!  Att inte hockeyligan o ishockeyförbundet förstår hur viktigt landslaget är för folks ishockeyintresse. Jag går inte för nån hetsjakt på Bengt. Åke Gustavsson men egentligen har han bara lyckats det första året av sitt ledarskap sen har det bara gått nerför!
                      
                    Rundan i dag, ja den gick sammanbitet!  Ingen av de bättre! Kört lite smidighetsövningar efter hemkomsten!  Fotot är taget från strandpromenade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0