I norra Dalarna ......

346465-125 Har det varit vinter mer eller mindre sen i december efter vad jag förstår.  Tydligen det området som haft mest vinter hittils! Tittat på nätupplagan i Aftonbladet idag där det står om en pojke i Sälen som begravdes av snö från ett tak nu i helgen. Efter 8 min lyckades anhöriga o grannar hitta honom under det flera meter tjocka snötäcket. Konstgjord andning räddade antagligen livet på honom!
Kvinnlig lärare blev nedslagen av 12-årig flicka under stökig lektion, fick akut vård på sjukhus. Ah  jaa men.... 
Så blir du gravid i vår lyder en rubrik. Nä, jag läste inte vidare, det inte aktuellt för mig!
På en annan står det-husse var o handla när han kom ut från affären var bilen försvunnen. Det visade sig att hans hund hade kört iväg med den!!!- Tack gode gud att det inte hände nått kommenterade husse!
Miljöpartiet vill ha statlig a-kassa. Tycker jag har läst om det innan! Rubriker från nån annan tidning kommer nån annan dag.
Rundan idag gick si så där, ryggen( v.höft?) var lite ansträngd mot slutet. Solen lyste i allafall. Massor med kanadagäss landade i sjön, säkert flera hundra, pampigt. Här skulle jag behövt en kamera med teleobjektiv, vilka bilder det hade blivit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0