Lekkamraterna på besök

346465-127
Idag på f.m kom mina barndomsvänner Rolf o Sven-Arne på besök! Alla tiders! En del nostalgi blir det ju men vi är även vitala nog att leva i nuet.. Mitt smultronställe, Björneborg, där min farmor bodde, ligger ca 1 mil söder Örebro. Där alldeles i närheten bodde Sven-Arne o Rolf. Björneborg låg i Attersta By i Gällersta socken.  Jag bodde ju i Örebro på -40-talet o åkte buss eller cykla med föräldrarna ut till Björneborg. Var  ofta där o hade en spännande o skön tillvaro, ja Örebro trivdes jag ochså i, så så mycket bättre kunde man inte ha det!. När grabbarna kom så drack vi kaffe o pratade om allt möjligt. Jag visade foton från album i datan bl.a. från vistelsen i Örebro med omnejd i sommras. Sen tittade vi på allt från Gina Lollobrigida till P 51 Mustang(jaktplan från andra värdskriget), min blogg m.m. Efter detta åkte vi ner på stan o åt dagens i restaurang nere vid hamnen. Fotade, gick upp till spelhålan på torget, köpte var sin trisslott som vi brukar. blev inget. Sven-Arne tyckte vi skulle lägga in ett spel på onsdagslotto o det gjorde vi. Hoppas vi vinner, det tycker jag vi är värda! Sen körde vi upp till min favoritaffär, det relativt nyöppnade Netto o gick på seitseeing där. Ja, sen körde grabbarna hem mot Örebro. Ja, det inte dumt o ha  barndomsvänner i nuet, det känns bra!

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

vad har du för väder hos dig idag?

2008-02-27 @ 18:45:01
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: ekblo.blogg.se

Regnigt ända till i e.m., men det brydde inte barndomsvännerna sig om! Men många tankar ubyts ju från en svunnen tid ett barns "paradis" som jag tyckte att det var hos min farmor! En stark drivkraft i mitt liv! Jan E

2008-02-27 @ 18:58:47
URL: http://ekblo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0