Edöområdet, skog avverkats

346465-86Eftersom jag och andra är kritiska mot Edöprojektet begav sig jag och en kompis oss dit en dag i halva december för att beskåda området. Den här bilden visar ett område som Askersunds kommun avverkat! Det är ju deras mark och virket har väl sålts förståss. Hur mycket pengar kommunen fick in har jag ingen aning om och vad det använts till vet jag inte heller! Till vänster fortsatte vi mot området där en del tomtmark fanns. Ny bild kommer!

Rundan i dag en runda som alla andra! Då jag inte  ser gåsen längre riktas mitt intresse mot den vita anden som jag "omhuldar". Den verkar vara lite mobbad står  lite för sig själv ibland men när det blir bröd då försöker den ochså hålla sig framme. Det verkar ochså som några fjädrar ryckts från hjässan. Ja, det tydligen inte bara i skolan eller på andra ställen som det mobbas. Livet som and verkar ochså hårt om man är olikfärgad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0