Lugnet före stormen?

Det blev en lång runda i dag i  småregnandet. Nere vid strandpromenade kom den vita anden springande i full karriär, de andra änderna var mer avvaktande. Naturligtvis hade jag glömt brödet  så det blev ingen mat. Jag fick nästan dåligt samvete på nått  vis eftersom anden kom så förväntansfullt! Anden ja, på tisdag skall jag träffa min kyrkoherde i Katolska kyrkan i Örebro, St Eskils församling. Nån planering för framtiden får man ju ha när man blir 70  i år!

Från och med I natt skall det bli stormbyar varnar dom i radio Örebro, ska titta på barometern, nä den har inte precis sjunkit  men lågtrycket har kanske inte börjat på o komma in ännu!? V-75 går på Åby(Göteborg)  i morgon, det blir inte roligt för hästar o kuskar! Nä nu skall jag gå o se på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0