Paus i Hembyggdsparken...

346465-79Ja, var skall jag börja. All right. Snön kom ju som sagt till Askersund som synes!  idag är det+1. Kompisen Lars från Skåne står i Bertil Boos paviljong, en kopia från när det begav sig på -40-50-60-talet. Bertil Boo var ju från Askersundstrakten och en välkänd sångare i den tidens Sverige. Hans "hit" bland många var väl -Sången om Warschava-. Han var mycket populär faktiskt o kallades för den sjungande bonden!
Appropå snö förresten, titta på förra inlägget! Jag säger bara CHARLOTTE KALLA, man har inte superlativer nog för denna kvinna! Vilken fantastisk bedrift hon gjorde i gårdagens final av Ski de Tour. Det var ju så jäkla spännande  o en miljon fick hon också!  Kalla är värd varenda krona. Nu får vi inte "bränna " ut henne varken media eller andra, hon är ju bara 20 år!
För övrigt har jag inte sett gåsen, det är länge sen nu. Snart ska jag gå ut en runda då blir det spaning! Lars ska ut o köra runt lite i Askersundstrakten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0