Städning o filosoferande

Jag brukar städa på torsdagarna! Det ä kul för det är lättstädat i min lägenhet. Sen har jag skaffat mig ytterliggare en hjälpreda(förutom dammsugaren) som heter Super Sweeper, batteridriven grej, nån slags skyffel med borstar, perfekt till brödsmulor,  fågelfrö  t.ex. Ja dom säger ju att man skall hänga med i utvecklingen. Den här utvecklingen kosta 170 kr ca,  som hittat!

Jag gick o tänkte på ordet floskel(intetsägande fras). Är det inte det ideologiska floskler de politiska partierna håller på med, särskillt de 2 största? Jag tycker inte det har ändrat sig på de senaste 30-40 åren trots att världen o tiderna har ändrat sig radikalt.  En annan har rört sig på den politiska skalan under årens lopp och jag tycker jag börjar genomskåda politiken, det är makten det fråga om o inte bara för partiet utan för människorna i dess topp! Sen manipulerar man människorna bl.a. med floskler för att övertyga dom om att det är bara mitt parti som står för sanningen!
Sanningen är den att vårt lilla land tillhör en stor värld och dagens sanning är att det är den makten som styr oss o det kan inget floskelparti göra nått åt!  Samla ihop vår befolkning på 9 milj. o för över den  t.ex till miljardlandet  Kina, vem hade märkt oss! Det hade blivit liksom musen som röt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0