Vi börjar förstå...

Ja, vi börjar förstå att kärnkraften är bra för miljön om vi nu inte visste det innan! Att i nån slags naivitet tro att en massa vindkraftverk o solfångare räcker för vårt framtida elbehov duger inte tycker jag! Folkpartiet går nu ut o vill bygga fler i Sverige! Alla tiders! Nya kärnkraftverk ännu säkrare o kanske billigare. Jag tror ochså att majoriteten av svenska folket vill bygga fler! Det inte bara i Sverige som kärnkraftens betydelse uppskattas. I utlandet är det flera länder som förstår att för miljöns skull är det bäst med kärnkraft för att få bort kol o oljeeldade kraftverk för att minska koldioxiden!

På rundan idag såg jag solen o 6 grader varmt var det. Så mycket som det blåste nere vid Vättern var länge sen jag upplevde! Nästan lika jäkligt som vid ostkusten i Skåne! Jag gav änderna bröd idag ochså, mjukt för en gångs skull! Annars får dom äta som jag, hårt  Några är så tama att det går att mata dom för hand, men ibland får man sig ett tjuvnyp i fingret av dom glupska rackarna!

Jaha nu blir det o studera v-75 programmen i e.m. Skall på stan ochså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0