Egentligen "hatar" jag den här.....


...Men vad gör en van motionär när regnet öser ner. Jo, han sätter på världsmusik i datan, har en plan liksom Sickan, bestiger detta tortyrredskap(planen, cykla 1,5 tim) tänker på Gina Lollobrigida då  håller jag ett behagligt tempo. Tänker jag på t.ex Mona Sahlin ökar tempot automatiskt till en högre nivå! Den biten sköter sig självt så att säga! Sen tänker jag positiva tankar igen om vad som händer om en vecka när Kronprinsessan Viktoria fyller år. Då blir tempot behagligt igen. På nått viss eldar jag upp mig med livsglädje o adrenalin som jag nog lätt får fram eftersom jag motionerar mycket. Ja, sen tänkte jag ochså på att nu får det sluta regna så att jag kan ut o plocka blåbär igen i morgon e.m. Mera jag tänkte på. Jo, om jag skulle skriva om Jas Gripen o skicka in till riff.se nu när vädret är så dåligt. Ochså bad jag till Gud om han inte kunde fixa fint väder åtminstone från fredag o en  bit in på nästa vecka, ja för hela sommaren som tidningarna skrivit i en månads tid att det skall bli!

Ja, man kan göra mycket av lite. Vända  en obehaglig känsla till nått positivt o ta tjuren, ah träningscykeln, vid hornen o fullfölja Sickans plan.  O sen känns det jätteskönt!  Min vilopuls är på 50 men efter ett jäkla krigande fick jag upp den till 100. Inte ska en klaga inte. O det här skriver jag bara några minuter efter att jag steg av muskedundret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0