Fattades en del, även en anka är förgänglig


Rundan gick bra idag. Inget fel på fysiken eller viljan. var inte trött efter gårdagens cykelfärd. I fredags var jag förresten på  på vårdcentralen för årskoll på blodtrycket. Det var 115/65 o pulsen under 60. Vilka värden o distriktssköterskan som kolla såg förtjust ut!  Det är inte konstigt att man känner sig pigg. Det bevisar ochså att  även en man i min ålder kan öva upp sig. Men ödmjuhet råder!!
 Som jag fattade det så har ägarna eller andra smörjt kråset och ja, så går det ju till i ankdammen.  Jag fortsatte sen ner mot strandpromenaden där en andmamma simmade omkring vid stranden med 2 små ungar, en andra kull? Nåra andra änder syntes inte till, däremot den vita ankan med sina 3 ankhonor. När jag kom ner till hamnen simmade ett doppingpar omkring där med sina 3 ganska stora ungar. Allting var sig likt på rundan med nyanser. Den här rundan är guld värd o nu skall det ju bli bra väder hela veckan iallafall. Alla tiders!  O i e.m. blir det blåbärsplockning. O i kväll är det DN-galan på t.v.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0