I blåbärsskogen är det gott att vara..


Idag kan man säga att det blev en runda i blåbärsskogen. Ut vid 9-tiden på cykeln o upp till mina "inmutade" ställen. Jag förstod nämligen att nu skulle det finnas ännu mer bär där efter regnandet. Åkte ochså till dom ställena där solen stod på  först. Det stannade rätt många människor som var ute o motionera som bl.a. sa, Jasså det finns blåbär i år ändå 
 Ja,jag fick ihop en 3-4 liter förra veckan o idag verkar det vara fler mogna efter regnet igår. O sen får man ge sig tid o titta under bladen sa jag ochså o visa spannen med fina blåbär. Sen åkte jag hem och åt sen frukost.

 Sen kom jag tillbaks till samma ställe igen vid 13-tiden Att ha en bänk i närheten av blåbärsstället är inte dumt! Där kan man sätta sig o vila o dricka vatten, filosofera o njuta. Jag hörde ochså  på min lilla radio. Där pratade Erik Blix från Almedalen, bl.a. om försvaret.  I försvarsutskottet är alla partier eniga om neddragningarna. Det är väl bra att dom kan samarbeta om nått! O sen kan ju inte den nuvarande regeringen få skäll för det iallafall
                  Ja, hur som hellst så for jag hem vid 15:30-tiden. Hade då fått ihop en 3 liter blåbär, fått frisk luft, sol från en nästan molnfri himmel o lite ont i ryggen men det gick snabbt över. Detta var en rapport från Jan-Putte i Blånärsskogen i Askersund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0