Långrunda, men inte med bil


För min del blev det långrunda till fots. Här står jag på en gång och cykelbro som går över riksväg 50 och tittar söderut mot Askersund. Man kan se Landskyrkan skymta till vänster. Tittade till ankorna i hembyggdsparken där jag var för cirka en halvtimme sen. Dom är nu så gott som lika stora som fru Anka själv. Nere vid hamnen var det en parad av gamla bilar som skulle åka till Tiveden o ha sitt första stopp som jag fattade det. Träffade även en till Askersund inflyttad skåning som sett sig om i Sverige. Han o frun hade ochså kommit underfund med att Askersund var en fin plats och bo på med sin skärgård o fina omgivningar och hade ingen lust att flytta tillbaks till Skåne igen.

Nu har jag vänt mig om på bron o tittar norrut. O då ser man även landsvägen till Vretstorp som går till vänster upp mot och förbi skogspartiet. Jag fortsätter att gå över bron åt vänster tills jag kommer till vänstra sidan av 50-vägen. Där går jag tills jag kommer ut på Vretstorpsvägen, går på den till skogspartiet, viker av till höger o går längs skogspartiet till en ny bro o sen har jag inte långt hem. Ja bara ifall ni skulle vilja följa med nån gång!
                            Rundan idag gick som vanligt bra. Ibland får jag lite känning i höften. Då sätter jag mig på en bänk o gör övningar med höften. Bl.a drar jag upp det "onda" benet o lägger det tvärs över låret på det andra benet o drar o bänder i det. Utmärkt övning!
                                      I e.m kommer yngste sonen Martin o hans fru Sara o deras tvillingar, Moa o Viktor o hälsar på. Det är faktiskt mycket roligare o träffa Simrishamnarna nu när man inte ser dom så ofta! För alla barn o barn-barn bor ju där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0