Lotta Gröning, du är en pärla!


Lotta Gröning skriver så många bra saker o ibland dom är det en del som jag själv tänker på o blir engagerad av. Vi står väl inte på samma "sida" Lotta o jag men den svenska ankdammen tycker vi nog ibland samma om.
På Aftonbladets debattsida har Lotta följande rubrik- FRAMTIDEN FÅR VI FIXA SJÄLVA-
Utdrag ur artikeln: Jag tycker det är jobbigt med politiken just nu. Det är nästan som vi bifinner oss i en ankdam!. Blocken slåss och anklagar varandra i hårda ordalag men när det kommer till de politiska besluten är skillnaderna  OERHÖRT SMÅ.
       Det är inte så konstigt att det är så här. EU-medlemskapet ger oss vissa grundplåtar inte minst för den ekonomiska politiken. Oavsett politisk färg är dessa spelregler bara att följa. Den nyliberala era som världsekonomin nu befinner sig i verkar inget parti ha lust att bryta. Möjligtvis vänstern som slåss för stora kollektiva lösningar och höga skatter.
       
Kommentar: Att vi är med i EU kan inte S o M t.ex bråka om, det ville de båda! O stora kollektiva lösningar  o skattehöjningar, nää, de skulle störta landet i ekonomiskt kaos tror jag!
 Ja, sen skriver Lotta efter en del tankar o rader att egentligen fungerar ekonomin i den nyliberala andan inte så värst bra, vare sig med jobben, tillväxten, inflationen eller konkurrensen. Människorna har bara reducerats till en utgiftspost i budgeten.
        Sen avslutar Lotta med det här som jag verkligen gillar!  Men vem bryr sig? I stället har politikerna fullt sjå att hålla sina riksdagsgrupper i styr och se till att de prioriterar att snacka skit om motståndaren.. Gott folk, framtiden får vi fixa själva. Det är nog inte så dumt!
              Kommentar: Ja jag har sagt politiska floskler, halvsanningar, tolkningar av statistik genom att trolla med siffror m.m. imponerar inte på mig. Det lurar mig inte. Det som retar mig mest är att det största partiet gömmer sig bakom en ideologi som inte på nått sätt visar att deras politik  är så mycket annorlunda o bättre än andras!  Bild: tankarnastradgard.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0