Vilken fest, sicken jäkla smäll!


Ja, det låter värre än vad det var. Den "gamle", undertecknad, och hans stora "klan" hade så roligt i måndags. Först när jag kom till syrrans hus var det enda jag märkte deras dvärgschnauser som gick omkring o nosa på gräsmattan, inte en kotte syntes, det var alldeles dödstyst. Jag knalla in i stora rummet o där stod alla o hurra för mig, hela bunken. Jag krama om dom en efter en o sen krama jag om barnen en gång till, alltså småbarnen! Ja, det var så man blev alldeles rörd! Vi har alldrig varit samlade så många förr från min fars gren så att säga . Jag tror vi räkna till 27-28 st. Som sagt kul hade vi, mat blev det som mina söner gjorde i ordning, tårta till efterätt som systrarna ordnat, vin o lite starksprit som jag stod för. Det räckte gått. Sen hade vi Summer in the City dans i köket i en lång rad, sicket håll i gång, gammal som ung. Ja sen blev ju klockan lite mer o mer vin blev det ochså för "patriarken" Sen blev det läggdags. ett av mina barn-barn, Emil, och jag låg i samma rum, jag i en säng och Emil på golvet. Men sen kommer jag nog inte ihåg riktigt allt för jag trilla av sängen med en jäkla smäll o missade som väl att var att ramla rätt över Emil. Men det var ju inte nog med det för senare på natten hade jag försökt o krypa in i en garderob. Vi låg på ovanvåningen så jag trodde väl att jag skulle gå ner för trappan genom dörren. Sen påstod min kära lillasyster att hon mötte mig spritt språngande naken, antingen i trappen eller på nedanvåningen, ja, det var väl blåsan som kallade. Hur som hellst hade jag inte ont dagen efter nånstans, inte i huvet ens. Jag kunde inte låta bli o härma Dynamit Harrys ord -Sicken jäkla smäll- till allas? munterhet.

O idag kom jag hem på förmiddan igen med ett leende på läpparna. Allting var så lyckat och det var så mycket skratt .  O på lördag skall jag åka till Hjo igen för min svåger Erland o jag skall gå på trav på Axevalla på söndan. Tradition sen många år. Dom enda smällarna man får där det är väl när man får riva spelbongarna!
                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0