Utlovade bilden!


Ja, här syns ju att bävrarna har fällt träd på naturreservatet i ån från sjön som heter... jo Kyrksjön. Här satt vi länge o prata om allt möjligt. Förargligt att "mitt" favoritställe var avstängt. Men nya tag. Rolf ville åka till hembyggdsparken o se hembyggdsgården som är en fin pärla i Askersund. Väl ditkomna gick vi till Klockargården o fika. Där var ochså härligt. Lite folk satt det vid uteserveringen, mest i skuggan. Ja, det gick bara på för sen parkera vi bilen vid början av strandpromenaden och gick ner till den pitoreska hamnen o åt glass. O inte nog med det. När glassen var uppäten for vi hem till mig förbi stans mest , som jag tycker förnämsta villa, byggd bland block o berghällar, högt belägen. Trädgården var ju då ochså speciell. Hemma i visade jag kompisarna hur man för över kort på datan o mina album som jag hade i olika mappar. Sen lyssna vi på min favoritmusik o hur jag tog ner den från youtub o gjorde olika mappar av den på favoritcenter. O när klockan blev bortåt 19 åkte Ann-Marie o Rolf hem mot Örebro efter en som jag tycker alla tiders dag.  Nämnas kan att jag och Rolf träffades för första gången i början av 40-talet(42-43, har jag räknat ut) o nu träffas vi igen på lite äldre dar efter min flytt upp till en del av rötterna i Närke! Detta gäller även den andre "lekkamraten" Sven-Arne eller Fen-Arne som jag kalla honom! O det hela började hos min farmor i Björneborg i Attersta som låg i Gällersta i mil syd Örebro. Det tycker jag ochså är alla tiders. Och sen har dom ju skaffat sig kvinnor ochså men det sa dom inget om på den tiden. Vi diskuterade nog inte kvinnor då. Det var nog mera Pelle Svanslös, Per Stigman, Svartlugg o Linlugg o jag tror vi lyssna på Barnens Brevlåda ochså! Jaa, det härligt med nostalgi, det tillhör ju nuet har jag förstått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0