Blåbär,ankor, elefanter o snokar..


När jag gick upp i morse vid 8-tiden såg det ganska mulet ut o det kom några
regnstänk på köksfönstret. All right tänkte jag bara det inte åskar så går jag ut
Men solen kom fram och några regnkläder behövdes inte. När jag  kom upp på
första slingan innan Hembyggdsparken tänkte jag på hur en väldig massa
blåbär jag plocka förra året. Hela frysen var proppad och jag tar av dom ännu!
Första året hade jag frysen full av svamp, men jag föredrar o ha den fylld med blåbär.
Hoppas på nått liknande i år!

Sen kom jag till Hembyggdsparken o kollade upp ankungarna bl.a. Häromdan
räkna jag dom tlll ungefär 30 st! O växer gör dom! Nu är det ganska
mycket folk i parken o till söndagen blir det ännu  fler när tradjazzen flyttar upp hit.
Hoppas vädret blir bra då!

Sen kom jag ner till stranpromenaden o vad fick jag se, jo ytterligare ett djur i
den Askersundska faunan. Skall banne mig skriva till gurun Pär Holmgren på SMHI
o fråga om det har med klimatförändringen o göra!
Så fortsatte jag mot hamnen o boulebanan strax innan. Nedanför den på nån av småbryggorna brukar det ligga snokar o sola sig. men idag såg jag ingen.
 Inte mycket känning av höften idag. har börjat med några övningar innan jag går ut. En får inte ge sig o ibland har man glädjande nog fel i sina analyser! Heja Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0