Dom här spelar final, tror jag...


Ja, varför inte. Tyskland hade ju en svacka i slutet på 1900-talet o början på 2000-talet. Det bevisade dom inte minst i sitt hemma vm 2006. Redan då hade dom unga spelare som t.ex. Schweinsteiger o lite äldre som Klose o Ballack. Målvakten Lehman är ju ytterst rutinerad o såna räddningar som han gjort under årens lopp, helt fenomenala! Jag har alltid hållit Lehman högt. Tyskland är ju alltid ett snäpp bättre i allt än Sverige men har ochså Sveriges förmåga att organisera sitt lag. därför brukar vi sällan ha en chans mot dom. Ja, Tyskland är den ena parten i finalen, tror jag!
Bild marias.tillvaro.net


O i finalen får dom möta Frankrike, ett Frankrike som jag tycker har ett spännande lag!  T.ex. Henri o Viera med erfarenhet, Rieberi, Bensoma, Maladou som nya friska fläktar. Både Tyskland o Frankrike har ju Österike o Schweitz som grannländer, bara en sån sak. Maten inga problem t.ex även om lagen har egna kockar med sig. Språket inte heller. Schweitz är ju fyrspråkigt, Italienska, franska, tyska och, ja, vad är det nu igen? I Österike pratar ju man tyska det vet vi ju!
                                  Jag tror att Frankrike vinner EM i fotboll. Ska satsa en hundring på dom! Bild heeleena.blogg.se

Kommentarer
Postat av: sydlappen

Frankrike är nog bara en av kandidaterna, men käkar de tillräckligt med grodlår....så kanske?

2008-06-07 @ 13:41:25
URL: http://www.riff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0