När regna det sist?


idag var det strålande sol o varmt på rundan. Kunde inte låta bli o fota ankmamman med alla ungarna, hennes o morsans!  Nere vid stranpromenadens parkeringsplats stod det många husbilar, men det gav änderna attan i! Dom låg lika lugnt  kvar i gräset vid sidan om, alldeles inpå. Alltså p-platsen är i gräset bl.a.. Nere vid hamnen var det glest med folk. men det lär bli fler, jazztradfestivalen invigs vid middagstid. Men det gav undertecknad fasen i , köpte AB och gick hem. Cyklar ner på stan när jag skrivit färdigt i datan o ser på festligheyerna På hemvägen tänkte jag på det fina vädret o undrade över när det sist regnade i Askersund. Gick in på mina dagliga anteckningar  ang. vädret. Oj, det har inte regnat sen den 18/5 i Askersund. Har varit mulet 2 mornar under den tiden. Visserligen var jag i S-holm 4 dgr i slutet av maj, men jag tror inte att det regna här då heller!. Den här veckan har dom varnat för regnskurar varje dag men det har inte blivit några. Tempraturen har dock gått ner en del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0