Patriarken uppsökte Borgmästarholmen..

Ja, idag uppsökte den "gamle" patriarken Borgmästarholmen, ett av hans favoritställen( patriark är en stamfader och ärkefader, och bör som sådan mötas med respekt ) Nu förtiden har samhället tappat respekten för ålder o vishet, tycker jag. Det finner jag mig inte i om det så rör släkt eller andra! Så de så!
                                    Det var första fikat för i år  på Borgmästarholmen. och jag beställde kaffe o en kladdig kaka med vispgrädde. De kul att unna sig nått när man är vältränad! Damen som står för serveringen känner jag ju nu efter många besök och vi hann prata om allt möjligt innan andra kunder kom. Sen satte jag mig o blickade ut över vattnet o solen tittade fram. En kallfront gick nog över oss men den utlovade åskan verkade åtminstone tillfälligt gjort sitt lite längre norr ut som jag såg på datan i morse. Satt säkert nån halvtimme o sola sen gick jag ner till vattnet o kände på det. Inga badade men vattnet kändes varmt. Gick en runda på ön. Det jag la mest märke till var doppingarna som simmade längs ön. räkna till minst tio st. Men det var inget mot ölburkar som låg lite var stans. Prata om respekt! För j-ligt! Många småfåglar såg jag ochså och en andhona med sina ungar kom gåendes. Sen tog jag cykeln o cykla över bron till strandpromenaden. i gräset över allt låg änder o vila sig, helt obekymmrade över folk som kom gåendes eller cyklande. Jag cykla sen till hamnen där det var mycket folk för att vara i början i juni. Hur skall det då inte bli nästa helg när jazzfestivalen går istad i Askersund!. Sen for jag över på kyrksidan o tittade på en dopping  som dök o fick upp fisk efter fisk bara några meter från mig invid stranden! Sedan bar det av hemmåt och nu snart blir det V-75 o sen EM i fotboll för hela slanten Vi får hoppas på en liten vinst till undertecknad och sen får vi se om Schweitz kan slå Tjeckien o Turkiet Portugal. Knappast men man vet alldrig. Oavgjort i båda matcherna kanske? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0