Regn i luften.....


Rundan idag tog jag från motsatt håll. Nere vid strandpromenaden invid den splittrade pilen gick de 4 ankorna och betade i gräset. Nä, vänta nu de 3 högra är ankor den fjärde and. Den fjärde ankan , en hona, var väl bland änderna på ett annat ställe. Naturligtvis fanns gårdagens förlust mot Ryssland i huvet men... ja, jag återkommer till det. Vad jag gjorde ochså på rundan var att kolla det myckna blåbärsriset, och jag hitta mitt första mogna blåbär för i år. Det har ju varit torrt i markerna så på ställen där solen då kommit åt är det knappt några kart på risen. Men jag sökte mig längre in i skogen o där var det ställen med kart o halvmogna bärs. Men den mängden som fanns förra året kommer det inte alls att bli. Jag fyllde ju min frys! Jag vet inte om dom kan gå i blom en gång till nu när det regnat lite, men det vet jag inte. Ankungarna i Hembyggdsparken växer som attan o folk är nyfikna på den nya attraktionen. Full fart idag ochså kände ingenting o jag förstår ingenting, så ont som jag hade en period. Det är bara o tacka o ta emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0