Shalom!


 Började idag min runda från motsatta håll. Alltså kom jag ner i hamnen ganska fort. Shalom heter den här båten hemmahörande i Oskarshamn. Den ägs av en allkristen förening. Shalom är et fint namn tycker jag. Ordet härstammar från salem, ett hebreiskt och arabiskt ord. Shalom betyder fred eller frid. Bra hälsning!  Efter att ha pratat med en tjej på båten fortsatte jag längs strandpromenaden. Inga snokar i sikte, för kallt idag? Däremot såg jag en fiskmåsunge sitta på en liten brygga o vänta på mat från den i närheten ängsligt flygande mamman. Änderna låg som vanligt o drönade på gräset. Ibland ligger dom o äter av det dessutom, snacka om o koppla av ! . Sen kom jag till hembyggdsparken o träffade några av de som jobbar där vid ankdammen. Det visar sig att ungarna är komna från både mor o dotter och fadern har då gottat  sig  med båda 2! Ja, så går det till i dom kretsarna. Men det är dottern som får passa hela flocken!

I början eller slutet av rundan ligger Askersunds Bandybana, ej konstfrusen. Nu för tiden blir det sällan några matcher här beroende på de milda vintrarna. Men 06-07 var det ju vinter så då såg jag faktiskt min första bandymatch här sen 40-talet i Örebro. Askersund hade faktiskt ett av Sveriges bästa bandylag på 40-50 talet. Nu förtiden har laget sin "hemmabana" i Örebro o jag tror att dom ligger i division 2 eller 3. Ja, härifrån var det bara ca 10 minuter hem. Vägde mig idag. Vägde 83,6. Har ambitionen att hålla mig under 85. Vänsterhöften "utsattes" för uppmjukningövningar både innan o efter motionen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0