Sol, sol, sol,sol o sol!


O vad härligt vädret är. Jag själv har ingen svårighet med värme. Sen är det inte den här fuktiga värmen som ibland kan kännas obehaglig för vissa människor med astma m.m. Det märks ju på nätterna när tempen sjunker ner mot 10 grader, åtminstone i Askersund. När jag gick rundan idag fick jag för mig att fotografera de 2 kommunala baden i Askersund. Det går ju naturligtvis att bada var som hellst i Vättern.. Här borta slutar strandpromenaden öster ut o här kan man se det första inringat av nått sorts stängsel som läggs ut på våren. Det finns en liten sandstrand ochså, klippor o en liten ö i närheten som man kan gå ut till på en liten bro.
                                Rundan hur gick den, alla tiders, bra fart!


Sen vände jag på kuttingen o gick väster ut på strandpromenaden. Kom till bron till  Borgmästarholmen, gick ut dit o på södra sidan ligger det här fina badet. Här är perfekt för barnfamiljer för här finns gungor, klätterställningar m.m. och servering som nu är öppen hela sommaren. På båda dom här badställena är det mycket barn o ungdomar o andra när skolorna slutat o semestrarna börjat.
                                                Jaa, nu börjar ju EM i fotboll snart. Nu skall jag gå ut o sola på balkongen men jag kommer kanske med funderingar om detta senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0