Uschligt...


I morse letade jag efter min utmärkta miniradio med hörsnäckor som jag ibland har på mig på rundorna. Nä. fanns ingen stans. Kom o tänka på att jag tog av den när vi spela boule igår o la  den på ett bord i närheten. Idag på rundan gick jag ju förbi där. Nä, ingen radio. Kom o tänka på, är det här boven, måsungen på fotot. Nä, det är nog en betydligt större 2-foting som har tagit den. Ja, den här apparaten som jag blev av med köpte jag i S-hamn på Glenmarks för 10-15 år sen och den har varit alldeles utmärkt. På hemvägen gick jag in på Euronics o där fanns en likadan, Sony, och naturligtvis modernare men lika liten. 900 spänn fick jag ge, surt! Sen kom jag hem och kolla posten, där fanns ett brev från Nordea som upplyste mig om att den månatliga utdelningen på 2000 kr (efter skatt )på mitt privata pensionssparande nu upphört efter 5 års utbetalning. Detta visste jag men ändå, prata om att strö salt i såren! All right jag får vara glad för dom årens tillskott, nu blir det andra tider! Ah, jag har ju 5 veckors lotto, snart ringer säkert Tommy Wahlgrens "formstarka" dotter från tipstjänst i Visby o gratulerar mig! Jaa, hon har såna former, titta på keno skall ni se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0