Apropå Vasaloppet

346465-132
I mitten av september förra året gick jag och en av mina kompisar Torsten halva Vasaloppet(Evertsberg- Mora). Vi tog det betydligt lugnare än skidlöparna. Övernattade i stugor o fick en häftig naturupplevelse. Jag tycker vi gjorde det bra med packning o allt. I stugorna fanns det varken ström eller kranvatten. Tvätta sig fick man göra i en bäck o där fick man ochså ta vatten till att dricka. Att laga mat var inget problem, Torsten hade ett litet spritkök med sig!  Fotot visar min målgång i Mora!
Lite tidningsnotiser. På förstasidan i AB i fredags stod det varken om mord, miljöförstöring eller bankrån m.m. utan om att Tony Rickardsson hittat  en ny kärlek! Jag hörde ochså på radion att att unga konsumerar mer o mer sömnmedel! Där jag arbetade innan pensionen fanns det en grupp som arbetade med människor som hade fått svår abstinens av användandet av  bl.a. dessa medel. Dessa människor mådde otroligt dåligt av sitt beroende och dom genomgick rena stålbadet under sin avgiftning. Då jag själv sett dessa människor och själv även deltagit i omvårdnaden kring dom vet jag sicket helsicke dom hade. Jag blir förbaskad på de doktorer som bl.a. skriver ut dessa beroendeframkallande medel! Det är naturligtvis minsta motståndets väg som gäller istället för att ta reda på orsaken till sömnproblemen! Jag läste ochså i Expressen tror jag att motion i alla former kan spara många människors liv o  genom sämkning av blodtrycket bl.a. o  tragedier i samband med t.ex  hjärtattacker Inget nytt va men..... ja o även pengar till stadskassan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0