Askersund i morse

346465-131
I morse gick jag upp relativt tidigt för att se på vasaloppet. När jag tittade ut genom fönstret såg jag ett tunt snötäcke på marken. Vad passade väl bättre, snö ute o snö inne! Vasaloppet blev ju inte så spännande, segraren ryckte ifrån relativt tidigt o han hette Jörgen Aukland och är norrman. Han har blivit tvåa 3 gånger och 3 en gång så det var han väl värd. Hans bror Anders  har vunnit 1 gång och blev 2! Bland tjejerna vann Sandra Hansson ganska otippad. När Vasaloppet var slut gick jag ut på rundan betydligt senare än jag brukar. Då var snön borttöad och det var ganska blött i "spåret". Gick på ganska tufft o lite ont i höften fick jag mot slutet men inte så farligt! Däremot blev jag tröttare än jag brukar. I morgon blir det förmiddan som vanligt, det är jag o kroppen inkörd på!
Ett bra motto hittade jag i Na idag. Det är Jannica Lagerhult (som skall på uppdrag till Chad) som tycker: -Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.- Jag säger utan att förhäva mig, så sant, så sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0