Besök på Barnens egen ö

346465-138
Från strandpromenaden kan man via en ca 200 m lång pontonbro med båtplatser på sidorna ta sig ut till en av öarna i Askersund. Förutom Barnens egen ö kallas den ochså  Borgmästarholmen.  Jag går ofta hit och för nått år sen var jag här med 4 av mina barn-barn.. Man kan gå ut på ön året om men aktiviteterna är ju på sommaren. Det finns en dansbana som används för musik o annan underhållning, det finns cafe, lekplats för barn o en bra sandstrand . Den syns på bilden o ibland är det mycket folk där unde högsäsongen. Vid den här årstiden brukar jag  nästan alldrig möta nån person där men i dag var där som jag bedömde 2 inte riktigt rumsrena karlar. Dom hade dessutom en stor schäferliknande hund som sprang lös. Kändes lite obehagligt.
Idag tänker jag på en 62 årig kvinna från en liten by utanför Askersund som hittades medvetslös i ett dike troligtvis misshandlad av sin sambo. Hennes liv gick inte att rädda. För nån vecka sen eller så var det en annan kvinna i Askersund som blev misshandlad i sin lägenhet. Det är ju dagligdags såna här händelser i Sverige, Sprit o knark ligger ju bakom mycket o har ofta samband med dålig självkänsla som resulterar i svartsjuka bl.a. Usch ja, men verkligheten är ju så här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0