Den siste "sovjetmedborgaren"?

346465-149
Det här är Alexandr Lukasjenko, Vitrysslands president o envåldshärskare. Att jag har en bild med av honom beror på att jag läste nått om hemkallad ambassadör. Vitryssland i våra dagar är väl politiskt ungefär som det gamla Sovjet. med en auktoritär ledare eller klick o förtryckt folk o opposition. Lukasjenko har ungefär samma konstifika uttalanden som Irans ledare Ahmadinejad. Ja, det har väl med storhetsvansinne o dumhet o göra antar jag! Foto tv2.no
Enl många tidningar KOMMER DET ATT BLI REKORDDYRT ATT TANKA BILEN I SOMMAR- undrar hur det skall bli om Miljöpartiet får del av makten 2010-. Enligt en tidning SÅ HAR DET VARIT EN KRAFTIG FÖSÄMRING FÖR STUDENTERNAS EKONOMI DE SENASTE 20 ÅREN- Obs inte de senaste 2 åren- . Mona Sahlin går nu ännu mer åt höger när det gäller synen på flyktingarna o deras mottagning o boende vid ankomsten till landet. No komments! Lite från hemmafronten. I Askersund har en 17-åring dragit kniv mot poliser när han skulle hämtas för vård på behandlingshem. Han lyckades även rymma fältet, tillfälligt får vi hoppas. I Örebro har 15 åring(ar) misshandlat man på termobil! och andra i stan, hot o våld. Ja tyvärr står det mycket i tidningarna om hot o våld o grova brott i olika sammanhang, men så är det ju i dagens samhälle o det gäller o hitta de positiva bitarna i livet. För dom finns ju alltid tycker jag men våra folkvalda får nog stå till svars för en del av utvecklingen. Att ha en naiv syn på tillvaron o ha nått slags överhumanistiskt  försvarstänkande leder inte till ett humanistiskt samhälle där fötterna behöver vara på jorden enl. min mening!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0