Det fint på Tutingen

346465-140
I går ringde en av mina goda vänner Torsten o fråga om vi kunde mötas på på Tutingen vid ½ elva-tiden i morgon o dricka en kopp kaffe o äta en Bossebakelse. Det klart jag ville. Tutingen är som alla förstår ett kafe och ett mysigt sådant. Det ligger vid torget i Askersund. Rekommenderas Det var även så att Bosse, kafeets trevlige ägare, i dag fyller 60 år och han hade döpt en bakelse dagen till ära till en Bossebakelse. Den var liten o god och den gick ner så fort att jag knappt hann se hur den såg ut. Som vanligt pratade jag och Torsten om allt möjligt. Vi kom ochså överens om att göra  en fotvandring på söndag eller tisdag om vädret tillåter. Det skall bli kul för det var ett tag sen vi företog en sådan! Vi brukar ju ha massäck med oss o det är skönt o slå sig ner på en vacker plats o njuta av både den o naturen. Efter nån timme gick vi, Torsten för att styrketräna o jag för o ta min runda. Dä pöjkar dä! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0