Fortsatt vinterlikt och ändå vårlikt

346465-160
I natt har det varit flera minusgrader i Askersund men i förmiddags på rundan lyste solen o värmde upp luften. Fågellivet var ganska dött, inga nyheter. I Askersundstrakten har i legal jakt skjutits en lodjurshona, tydligen ganska ovanligt. Av de 5 tilldelade i Örebro län har de andra 4 blivit skjutna längre norrut, i Bergslagstrakten tror jag det var. I tidningarna står det mycket om att  Bin Laden hotar Eu o Sverige på grund av de här "profetbilderna". Vidare står det i varje tidning om att  sydligaste Sverige skall drabbas av snöstorm i helgen. Heja Simrishamnarna ,håll i hatten eller pälsmössan eller vad ni nu vill hålla i! Mer roligt i tidningarna är det i egentligen inte tycker jag. Ja, sen måste jag hylla Ronaldo i Man. United. Jag gör det trots att jag aldrig gillat Man. United eller denne som jag tycker diva till spelare. Ja, jag säger så här, Zlatan släng dig i väggen, Ronaldo är ett fenomen! Jag tycker det är bra att man kan ompröva sitt omdömme ibland fastän det svider!
Fotot är taget från Borgmästarholmen mot hamnen i Askersund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0