Huset på berget

346465-139
 I f.m har jag lättstädat o tillverkat  farfars vitaminbomb. Måste fresten tala om att igår vid 24-tiden när jag la mig var det snö ute. I morse när jag steg upp så va det vår igen, ingen snö kvar! I e.m. cykla jag till hamnen . Pratade lite med ägaren till  en av glasskioskerna som höll på att måla om den. Jag tror nog att han har 2 faktiskt. Blev det fint väder i påsk så skulle han nog ha öppet. Sen cykla jag längs strandpromenaden där en del gäss stod o halvsov. En del änder gick o beta i gräset. Nån brist på mat har dom ju inte. Gässen brukar ochså gå o äta av gräset. Sen cykla jag upp för en gata där det här stora trähuset ligger. Ett fantastiskt hus. O trädgården är inte mindre fantastiskt. En riktig naturträdgård. Den är stor, kuperad, består av hällar o stenar Oj,oj oj, jag undrar vem som äger det hela?
I AB idag så har både Carola H o Charlotte P. en del utrymme. Carola H säger nånting om att- jag har inga knäppa åsikter om saker o ting- Charlotte P berättar- jag gick ner 8 kg på 3 månader. Va ska jag döpa dom till, fröken vimsig o fru duktig? Ack ja. Eller dom är  både och och fruar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0