Naturen kan man inte få nog av...

346465-135
Rundan i dag gick i strålande solsken. Efter att ha gått en liten bit fotade jag den här delen av en viken. När jag sen gick ytterligare en bit hörde jag smattrandet av en hackspets näbb på en trädstam. Även varningsrop. I området i o kring hembyggdsparken finns det många torra trädstammar, ett eldorado för hackspettar. Men det är svårt o få syn på dom.  Jag är dock ganska säker på att jag såg den största arten, Spillkråkan förra våren Sen när jag kom till rundan i hembyggdsparken såg jag en dam ivrigt tittande på något. Gick fram till henne o viskade, vad tittar du på? Jo, det var en ekorre som ystert hoppade omkring på marken. Damen sa, det verkar som våren nästan är här! Ja, de härligt sa jag och vilken natur vi kan gå i!  Sen gick vi på var sitt håll! Jag gick vidare i Hembyggdsparken o så småningom kom jag ner på strandpromenaden. Änderna lekte i vattnet, dom tyckte nog ochså det var vår på gång. Många dagisbarn var ochså nere vid sjön. I morse var det faktiskt 4-5 minus , men det skiter våren i. Solen värmer ju upp så småningom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0