Strålande väder

346465-134
På rundan i dag var det som sagt strålande väder, friskt i luften o nån + grad. Växla nåra ord i hembyggdsparken med en trevlig man som jag brukar möta. Nere vid strandpromenaden fanns änderna som vanligt, betande i det gröna gräset. Kunde  inte låta bli o ta ett foto som visar några holmar som det är gått om vid Askersund. Ännu mer sydväst åt mellan holmarna går väg 50 mot bl.a. Motala som ligger ungefär lika långt från Askersund som Örebro, ca 5 mil! Närke gränsar till många landskap, Östergötland i öster, Västergötland i sydväst, Värmland i väster,  Västmanland i nordost. Örebro län gränsar dessutom till Dalarna men det är en annan sak.
Nä nu skall jag till stan o köpa en burk med proteinpulver som jag tar nån sked av innan jag tränar med hantlarna. Sen blir det Netto!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag gillar verkligen din blogg. Den är så finfin jämfört med så mycket annat här på internet. Jag kommer tillbaka.

2008-03-03 @ 14:14:23
URL: http://endumen.blogg.se
Postat av: ekblo.blogg.se

Tack för det. ja, du förstår det känns bra o skriva den ochså. anhöriga( har 7 bar-barn bl.a) som bor 55 mil härifrån ser ju t.ex att jag har det bra o trivs. jag har ju liksom slutit cirkeln, åter till Närke där jag växt upp! Jan

2008-03-03 @ 17:31:29
URL: http://ekblo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0