Alla tiders sa Bill, ja de e de sa Bull...


Så blev det ju rundan efter morgonskrivandet. Solen lyste som man kan se när jag in på skogsrundan. Längre upp där vid översta vägen plockade jag både blåbär o lingon förra året. Jag har kvar i frysen ännu som jag tar av till gröten. På rundan träffade jag olika människor som jag pratade med. Bl.a. en Stockholmare som bott i Onslunda några år och nu flyttat till Askersund. Han sa det att han visste knappt var Askersund låg innan han fick korn på det. Vi kom överens om att  Askersund  är för lite känt o att stan verkligen är en pärla!. En annan man stod o fotografera Stjärnsunds slott med teleobjektiv. Det blev säkert bra för sjön var kav lugn o sikten var bra. En dam fick jag upplysa om att den vita anden är en anka. Ja hon tyckte innan hon fick reda på det att näbben ochså var lite olik, så nu föll poletten ner. I hamnen höll precis en av glasskioskerna på att öppna.


Sen fortsatte jag hemmåt. Tog som vanligt vägen över kyrkogården. Den ligger i närheten av där jag bor. Minneslunden står jag ofta o betraktar, den är så fin! Rogivande. Ja, det gäller o vara överens med det mesta här i livet Det är lik som ingen ide o oroa sig!
                                            Höften har  "hållit" bra den här vecka. Gått i snabb takt, Ja vad säger jag, alla tiders så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0