Hav tröst Mona....


Jag är ju så glad för mina hibiskusar, 3 st. till antalet. Varför jag just  tycker så mycket om denna växt det kan jag kanske  förklara som varför jag tycker om klezmermusik. Ja, jag tror en titt på blomman är förklaringen. Ser den inte levnadsglad ut?  Jag vill gärna ge Mona Sahlin en blomma från min hibiskus, det behöver hon och dessutom är den ju ljusröd. O skall Mona vinna valet 2010 får hon nog bli lite ljusare röd, det är 2008 nu Mona inte 1950! Varför hon behöver en blomma. Jo, läste precis att Sifo gjort en undersökning vem som är "bäst" just nu av Fredrik eller Mona!  Mona fick 33% av svenska folket o Fredrik 49%. En anledningen tror jag faktiskt är att svenska folket börjar tröttna på gnällandet o svartmålningen av allt den nuvarande regeringen gör. Dom börjar tröttna på den oförsonliga förloraranda som Socialdemokraterna visar. Är det så mycket annorlunda i Sverige, har vi ett sånt  h-vete som målas upp för att "storebror" inte har makten för en gångs skull. Och folk har väldigt lätt för att glömma, levde vi i Edens lustgård innan 2006?
                         Nä nu får det vara så för idag. Orättvisa bedömningar tycker jag inte om. Jag går inte på allt, försöker själv bilda mig en uppfattning! Nu blir det hockey för hela slanten, jag säger bara oj,oj,oj, vad spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0