I Örebro stadspark är det fint!


Örebro statspark har till och med fått förstapris för förnämsta, vackraste statspark i Sverige, 2 gånger till och med. Örebro SK lär väl inte få nått förstapris. Tyvärr så har det gått grus i maskineriet och man kan väl säga att dom är indragna i bottenstriden. 4 mål på 10 matcher, det håller inte. Laget som avslutade allsvenskan förra året anser jag vara starkare än årets upplaga. Publiksiffrorna är ju bra men truppen är för dålig o knappt några alternativ finns. Nu får väl tränaren skit(tur att det är uppehåll) men det är ju inte hans fel. Det finns ju fler lag i mindre orter och som har mindre publik än Ösk som klarar sig minst lika bra som ÖSK. Det klart resurserna är väl inte så bra men dom blir väl inte bättre av att dom åker ner i superettan. I år är det inte bara ett lag som åker ur allsvenskan. Jag brukar vara positiv men det här ser inte bra ut! Nä, det här håller inte, jag håller tummanrna för att dom inte åker ut och att de kan få hit nån som Barsom som kan få fart på dom. Jag vill ha ett allsvenskt lag i Örebro för lång tid framåt, men ledningen? Vi får hoppas på ett under efter E.M, men som sagt det ser inte bra ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0