Inte ett moln på himlen!

Jaa, vilket väder! Efter att ha småstädat och gjort mitt rätt tuffa program för att hålla höften något så när smidig tog jag cykeln o begav mig ner i stan. Först blev det en glass i hamnen, sen titta jag till doppingparet som såg ut att ha det bra. Sen cykla jag ner längs strandpromenaden o prata lite med den vita ankan som kom springande med fjällan hack i häl! Mitt i mot på gräset gick 2 strandpipare, tror jag dom heter, o picka mask o insekter, ganska ogenerat. Sen kom jag till min favoritbänk längre upp vid badet, satte mig o sola o titta på ett doppingpar en 30 meter ut. Dom gled bara långsamt på vattnet, sov nog, men jag vissla lite på dom o då såg jag deras praktfulla fjäderdräkt. Rädda blev dom inte. Sen cykla jag iväg o handla. o nu sitter jag o skriver!
                              Nu har jag ätit, gjort klart med landskapet Östergötland i resan genom svenska landskap. Nästa blir Öland o Gotland, det är nästan hälften. Sen blir det Dalarna o österut o sen norrut. Nä nu kallar Örnie(parakiten) på mig, ganska uppfodrande. Får in o se vad det är på tv, har ingen aning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0