Nu är jag förbaskad!


Jag har sakt det förut, jag tycker Socialdemokraterna o LO  under årens lopp blivit den nya adeln i Sverige.
Det går ju ovanligt bra för Sverige. Sjuktalen har gått ner, arbetslösheten sjunker o de flesta har fått något mer i börsen. Det verkar inte gå nån nöd på folk mer än vanligt trots att adeln inte regerar. Vi pensionärer har ju inte fått det bättre mer än uppräkningen som gav mig 150 kr i månaden men så var det ju även på adelns tid!
                                  I frustrationens tecken har nu Lo kommit på en strålande ide. Istället för att debattera med t.ex då Johan Persson i Örebro, folkpartistisk riksdagsledamot, om en ny sjukförsäkringslag som bl.a. Anna Hedborg (s) varit med o utforma, skickar man ut brev till Johan Perssons GRANNAR med ordalydelsen" Din granne tänker försämra din sjukförsäkring"  och "skrämmer" folk med att 10 000 mer kommer att  uppbära socialbidrag! Vem i h-vete garanterar att LO:s uträkning är rätt! Att ta poäng på det här viset genom att skrämma folk innan man vet hur det går, det gör mig så jäkla arg, simpelt o maktfullkomligt!
                               Jag hörde Johan Persson, som är en uppskattad person i alla läger, i Radio Örebro idag. Jag har aldrig hört honom så upprörd. Kom o diskutera med mig istället för att skicka detta brev till mina grannar. Grannarna var inte heller särskilt förtjusta över brevet. Radion intervjua ett par som kände sig kränkta över brevet
                   Ja, en taktik som Socialdemokraterna kör med är ju att allt elände i Sverige uppstått dom här 2 åren som Alliansen haft makten. Att ta ansvar för felaktigheter som inträffade de 15-17 åren som dom hade makten det ingår inte i deras värd. Sånt står adeln över. När jag ser sånt här så förstår jag hur förutseende jag var när jag vände adeln ryggen!
PS. Är det nån som tror att klyftan mellan fattiga o rika minskade när sossarna hade makten i femton år, nä den ökade!DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0