Nu har getterna kommit!


Nu är nog alla de leasde djuren komna till Hembyggdsparken. Så nu har vi kaniner, ankor o getter kommit till barnens fromma. Ja, även för oss vuxna är det ju roligt, nu är våren o sommaren här! Jag kommer ihåg från första våren i Askersund att det var en flock smågetter som fick springa fritt i parken.  Vilken balans dom hade, dom kunde hoppa upp på stora block o stenar. Väldigt fascinerande var det. Tyvärr gick det inte o ha dom springandes fritt, jag tror att dom hade svårt o få in dom.
                           Rundan idag. Hade en viss smärta i höften men det gick. Var alldeles smärtfri den första delen. Vädret alla tiders trots 10 graders tempratursänkning. Sol, sol. Apropå sol Jag har ju många som jag tänker på med ljus i sinnet, anhöriga o kompisar m.fl. Jag hoppas ni har det bra, det har jag! Nä nu skall jag läsa i nättidningarna om jag kan hitta nått som är värt o fundera på o kommentera. Att reta upp sig på nått är inte lönt , då får vi bara ont i magen men för mig är det viktigt att säga vad jag tycker o stå emot lobbyisterna från alla håll. Ibland verkar det vara dom o journalisterna o "fundamentalisterna" av alla slag som styr debatten o har tagit "makten" Skulle man säga nått som inte dom gillar så är man inte "salongsfäig" verkar det som, tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0