Olika rundor....


Rundan idag skedde solsken men ganska kallt. Här uppe till höger går jag upp mot motionsspåret. Man kan säga att bilden visar en del av norra Askersund. Naturen i stan, alla tiders! Jag gick rätt snabbt idag o tittade till de 2 doppingparen på andra sidan hamnen nedanför kyrkan, det såg bra ut. Dom är faktiskt stora, det ser man när dom kommit upp ur vattnet, tittar i fågelboken,  55 cm som längst o över 1 kilo. Som en gräsand faktiskt, fast smäckrare! Idag blev det ingen styrketräning,(kör den varannan dag) utan det blev duschning o frukost direkt!

Sen tog jag en snabbrunda ner till Wiarp utanför Simrishamn där min yngste son Martin o hans familj bor. Dom har fått tillökning och jag mitt 8 barn-barn, dvärgsnauschern Audi, hans far heter Ferrari så det är rätt fyndigt namn tycker jag. I den övriga släkten finns det redan 2 dvärgsnauschers så det blir rena klubben! Jag hoppas dom får det bra med sitt nytillskott. Det är en trevlig ras, liten till växten men stor i beteendet, tuff!


När jag ändå var i Simrishamn styrde jag kosan mot södra Tyskland, närmare bestämmt till Frankenthal där mina vänner Cai och Ingrid berikats med barn-barn. Detta är en av döttrarna med sonen Theodor. Dom har begåvats med ett till tack vare sin son o hans fru. Det är ju en fantastisk bild det här, det är väl verkligen livet. Grattis Cai o ingrid
                                Apropå  barn-barn så har mina goda vänner Björn o Barbro utanför Ängelholm begåvats med 3 barn-barn nästan inom ett år av sina 3 barn! Men än ligger dom i lä, jag har ju 7 nej  8 menar jag med Audi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0