Runda, det är ju 1 Maj!


Ja, det är ju inte nått tåg jag gått i precis. Härom återkommer jag. På min väg kom jag till hembyggdsparken där det var ett herrans liv i hönshuset!  De 2 tupparna där kom inte precis överens. Den ene jagade den andre som blev mer o mer moloken, Till slut ställde han sig mot staketet, totalt uppgiven med vingarna nästan  över huvudet av rädsla med den andre lutande sig över honom i triumf. Ja, vem som är bossen i det hönshuset det behöver man ju inte tvivla på! Hönorna verkade relativt ointresserade. Sen fortsatte jag rundan till strandpromenaden och längst ut vid den ligger detta bad med en liten ö som man kan gå ut på. O den var jag ute på. Sen fortsatte jag västerut på strandpromenaden och kom ut på Borgmästarholmen. Nere vid stranden bakom serveringen simmade ett skrakpar omkring. Jag såg ochså de första svalorna flyga över vattnet. På vägen hem träffade jag dansken som jag diskuterade doppingarna med härom dan. Han stod o gjorde rent bakom sin lilla stuga i båtföreningens område. Sen gick jag hemmåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0